Thursday 4 July 2013

C.L.O.S.E.R

 
Saya masih ingat lagi diawal-awal pembabitan saya dalam bisnes ini pada tahun 2011..mula join bisnes ni dengan modal RM20k berpangkat Sales Manager (SM)..dan disebabkan bisnes ini juga, saya wujudkan blog ini..first time buat blog u alllsss..buta kayu pasal blog..hentam punya hentam berjaya juga terbitkan artikel pertama saya 'Aku di SABAH bahh'..artikel tu saya tulis ketika saya di Sabah, dirumah bapa angkat..

Di awal kemunculan, tak siapa pun baca blog saya ni..lepas tu, sikit2 mulai ada pengikut..artikel pertama saya hanya dibaca oleh 33 orang sahaja..total view pun berapa jer..dlm 50 orang je gitew..

Tahun 2011, sorang2 jer berbisnes..tak ada rakan kongsi..kalau up status di facebook, saya takde sape nak tag..sidelines yg lain, tag smpi berpuluh2 orang rakan kongsi..tak sape nak share status sy atau takde sape nak komen dekat gambar2 produk saya..sedih betul..dalam bisnes ni sebenarnya lagi ramai rakan kongsi lagi best..tp apakan daya..lone ranger :(

Order barang ada..pengikut saya ramai silent reader..tp klu setakat jual barang sorg2 sangat lah boring..down sgt rasanya..

Awal tahun 2012, saya dah ada seorang rakan kongsi, Nurul..hepi bukan main..senyum lebar sampai telinga..hepi bukan je sbb ada kawan, sbb ada stok dlm tangan nak meniaga..kami berdua lah ke kiri ke kanan..berdua jer..org kata klu tertonggang langgang pun berdua je :) pegi distribute flyers berdua, g kelas berdua..klu u allss perasan, klu saya letak no fon rakan kongsi dalam artikel adalah nama kami berdua je..hadoii..takpe lah..janji ada geng :)

Dalam pertengahan tahun 2012 saya berehat sekejap..ketika tu tidak dapat bergiat aktif dalam bisnes sbb mengandungkan anak yang kedua dan ada masalah kesihatan..sebelum tu berehat sbb keguguran..nyaris nak qualify trip vietnam ms tu..tp tak ada rezeki..selain tu saya sibuk dgn kerja2 pejabat..fokus berniaga agak terbatas..

Bila dah lama rehat, penyakit malas mula lah menyerang sehingga Mei 2013 lepas join Seminar Power Start TLC..vitamin rajin meluap2 dalam badan..mcm kena injek steroid..berkobar2 nak mula bisnes balik..

2 minggu saya pulun bagai nak rak..promote sana sini..kongsi kebaikan produk dengan semua org..kongsi marketing plan dgn semua orang mcm mana nak jana pendapatan dan bebas beban hutang..ya, 2 minggu..teruja punya pasal :) CDM Salha Zain lah orang yg bertanggungjawab injek 'steroid' rajin dlm diri saya :)

Alhamdulillah..berkat usaha dan doa yang tak putus-putus walaupun di duga dgn dugaan demi dugaan, akhirnya dapat jugak naik pangkat Senior Sales Manager (SSM)!!!tak kisah lah terkedek2 ke, janji i am another inch closer to better tomorrow kan..hepi sungguh bila dapat surat nih daripada syarikat..

 Berkat tunjuk ajar mentor CDM Siti Rohana, CDM Salha Zain dan kata-kata semangat dan peransang daripada kak Ieda Rani (mentor kumpulan semasa Seminar Power Start TLC), comeback kali ini tidak sia-sia..

Naik pangkat satu hal, dapat ramai kawan di TLC pun satu hal..best gilerrrr!!!sayangggggg semua di TLC..hepi sangat!!!

Semasa O Group Kelas ilmu di B32 - Gerbang Kejayaan 1Malaysia :)
Pastu kegembiraan ditambah2 pulak dengan adanya berderet2 rakan kongsi untuk saya kongsi kejayaan dan kekayaan!!!


ME no more lone ranger!!!YEAYYYYYYY!!!

Lepas tu, sekarang, blog saya yg awal kemunculannya hanya di'view' oleh 50 orang sahaja, kini telah
mencecah 18,995 orang!!!!WOWWWW!!!

Alhamdulillah..

Misi saya seterusnya - nak naik Diamond Sales Manager (DSM) dalam tahun ni jugak dan nak lahirkan seramai mungkin diamond di bawah saya..semoga dipermudahkan oleh Allah SWT..amin3 ya rabbal'alamin..

Sebelum itu nak bercuti ke GOLD COAST SECARA PERCUMA!!!!percutian ditaja sepenuhnya oleh syarikat..siapa yang tak nak kan :)

 

Nak sertai kami??tak cukup tapak tangan, nyiru kami tadahkan..call je kitorg :)


Zura:  010-5136306
(Dengkil/Salak Tinggi/1Malaysia)

Nurul:  019-6520391 (Putrajaya/KL)
Jaja:  016-8702045 (Sabah/Sarawak)
Zana:  013-3059549 (Klang/Banting dan kawasan sekitar)
Azera:  012-3066489 (Shah Alam)
Rose:  012-4655975 (Seremban)
Halimah:  012-3565916 (Klang - Meru/Kapar dan kawasan sekitar)
Ida:  012-5332026 (Kedah)
Hasma:  019-9178408 (Terengganu)
Ahlia:  010-7998296 (Sabah)
Siti:  016-8702045 (Sabah/Sarawak)

No comments:

Post a Comment