Sunday 29 September 2013

Biozone Food Purifier - Teknologi Canggih Keluarkan Toksin Dalam Makanan

Hai semua..entri kali ni kita akan bercakap tentang Biozone Food Purifier..kenapa saya suka nak tulis entri ini berkali2 malah di facebook pun saya asik cerita pasal Biozone Food Purifier ?sebab Biozone Food Purifier adalah teknologi canggih yang akan menyelamatkan kita daripada makan benda2 toksik, kotoran yang ada dalam makanan..ya, DALAM MAKANAN!!!dan Biozone Food Purifier ini semakin hangat di pasaran..tak menang tangan kak ton nak buat demo dari rumah ke rumah, nak hantar order seme..

Minggu lepas saya ambil kesempatan untuk gunakan Biozone Food Purifier terhadap udang..saya jarang masak makanan laut..kebiasaannya masak lauk berasaskan ayam dan daging..kebetulan kedai runcit berhampiran rumah ada jual udang..so, terfikir nak buat snek udang dengan roti..

saya beli udang dalam setengah kilo..dah alang-alang nak makan udangkan..biar sampai gaot..hahaha..dah siap siang udang, saya basuh bersih-bersih dengan air (yang telah di tapis tau..bukan direct air dari pili)
rod seramik yang kelihatan dalam gambar adalah rod seramik Biozone Food Purifier..melalui rod tersebut ozon akan dialirkan ke dalam bekas yang beriisi udang tersebut..saya cuma perlu 'on' kan suis, tekan button 'masa' kepada 15 minit, dan biarkan proses mempurifikasikan makanan berjalan..sambil2 tu saya pergi basuh kain :)

sesekali menjenguk ke dapur..

baru 3 minit..

Baru 5 minit..
saya sudah gelisah sebab buih toksik seolah-olah semakin meninggi..tidak seperti mempurifikasi ayam atau daging..bau tersangat tegik dan busuk..saya biarkan Biozone Food Purifier menjalankan tugasnya walaupun macam dah mengelabah rasa nak tutup Biozone Food Purifier tu..perghhhh..mengalahkan toksin dari ayam!!!
di fasa ini saya memang dah takut sangat..takut bekas aluminium meletup atau apa2 jugak lah yang meletup..saya tak pernah tengok buih banyak macam ni semasa mempurifikasikan ayam atau daging..masa ni saya mengucap panjang..memang speechless..

tempoh 15 minit belum tamat..dan ia terus membuih..

Tergamam..
Selepas 15 minit..habis kotor dapur..

Selepas selesai proses mempurifikasi, saya tutup suis Biozone Food Purifier..lama saya termenung kat dapur dan terfikir ntah berapa juta galen saya telan buih ni masa makan udang..hmmmm..

Saya cuba kaut buih-buih toksin tersebut dengan garfu..sebab sangkaan saya buih itu likat dan bertali seperti ayam..rupanya tidak..buih tersebut sifatnya seperti buih sabun..tidak dapat saya pegang atau tarik..

Apa yang dah terjadi sebenarnya???

Seperti yang kita sedia maklum, ada merkuri dalam makanan laut..macam mana merkuri boleh ada dalam ikan dan lain-lain hidupan lain, ianya boleh diterjemah seperti dalam gambarajah..

Merujuk kepada junal berkenaan, kadar merkuri yang diambil boleh dikawal dengan cara kita memasak makanan laut..makanan laut yang direbus atau distim boleh mengurangkan kadar pengambilan merkuri yang ada dalam makanan dibanding dengan kaedah menggoreng..

Antara bahayanya keracunan merkuri adalah:
  • gangguan perkembangan saraf (neurologi) pada janin, bayi dan kanak-kanak
  • mengganggu kemampuan kognitif, ingatan, perhatian, bahasa, motorik halus dan kemampuan visual spasial
  • penurunan kemampuan visual, gangguan dalam sensasi atau deria perasa (biasanya di tangan, kaki dan sekitar mulut)
  • berkurangnya koordinasi gerakan
  • penurunan kemampuan bicara, mendengar, berjalan dan kelemahan otot
  • Penyakit Minamata (satu sindrom neurologi yang disebabkan oleh keracunan merkuri atau raksa yang teruk. Gejala termasuk ataxia, kebas di tangan dan kaki, kelemahan otot umum, penyempitan bidang penglihatan, dan kerosakan kepada pendengaran dan pertuturan. Dalam kes yang teruk, gila, lumpuh, koma, dan kematian selepas itu dalam tempoh minggu dari bermulanya gejala. Satu bentuk kongenital penyakit itu juga boleh menjejaskan janin di dalam rahim.
  • Penyakit Minamata
Mengetahui kesan merkuri ini sangat merbahaya, setiap keluarga perlu ada Biozone Food Purifier..dengan adanya teknologi meng'ozon'kan makanan ini, kurang-kurangnya kita telah merendahkan lagi kadar merkuri yang ada dalam makanan..kan lebih baik kita stim/rebus makanan laut kita yang bebas merkuri daripada stim/rebus dengan merkurinya sekali?betul tak???

tidak pernah terlewat untuk kita ubah cara hidup kita..dapatkan Biozone Food Purifier..


Hubungi kami untuk demonstrasi PERCUMA

Loves,
Zura:  010-5136306 (1Malaysia)
Jaja:  016-8702045 (Sabah/Sarawak)
Zana:  013-3059549 (Klang/Banting/Meru/Kapar)
Azera:  012-3066489 (Shah Alam - UiTM)
Rose:  012-4655975 (Seremban)
Ida:  012-5332026 (Kedah)
Hasma:  019-9178408 (Terengganu)
Ahlia:  010-7998296 (Sabah)
Siti:  016-8702045 (Sabah/Sarawak)
Waina:  019-3305194 (Damansara/Petaling Jaya)
Izu:  012-3574732 (Teluk Intan/Langkap/Bidor/Sungkai)
Sheena:016-8297972 (Sabah)
Jue:  018-2700326 (Seremban/Senawang)

No comments:

Post a Comment