Monday 16 September 2013

SYAMPU MARINE ESSENCE - MEMANG POWER!!!

phewww..selamat kemas rumah..dalam masa 2 jam siap menyapu dan mop sekali..bagusnya kalau setiap kali hujung minggu hanya spend masa sikit jer utntuk kemas rumah kan..then boleh keluar jalan2 :)

Ceritanya, saya tak pernah dapat mengemas rumah dalam tempoh 2 jam..serius! Selalunya akan ambil masa sampai 4-5 jam untuk mengemas..rumah tak besar pun..ada 3 bilik, 2 bilik air saje..yang buat lama sangat nak kemas rumah tu disebabkan RAMBUT GUGUR yang bersepah atas lantai dan sangat sukar untuk dibersihkan..


Sebelum mengemop lantai, sampah dan habuk kena lah dibersihkan dlu..sama ada saya menyapu atau memvakum..disebabkan saya ni pemalas, saya guna penyapu utk sapu sampah dan habuk..alah, sampah memang tak banyak mana..setakat habuk biskut yang dilenyek alisha dengan walker dia, atau gula2 bersepah yang diteraburkan oleh aira..saya memang malas nak pasang vakum..leceh..dapat pulak vakum yang ada besar punya..mcm vakum kilang tu..hahaha..lagi pun bising dan menakutkan alisha..tu sebab saya lebih prefer untuk guna penyapu..


Masalah guna penyapu ni bila nak sapu RAMBUT GUGUR..dapat pulak yang berterabur atas lantai mozek..ya Allah..azab! Sapu kiri, rambut terbang ke kanan..sapu kanan rambut terbang ke kiri..kalau saya vakum, habis tersangkut dan berselirat rambut dalam vakum..lama2 vakum rosak, melayang fulus kne beli vakum baru kan..kalau atas karpet lagi azab dik non oii..rs mcm nak ambil pencakar daun kering tu, cakar atas karpet nak kasi keluar RAMBUT GUGUR yg ada atas karpet..


Kadang2 stress nak bersihkan RAMBUT GUGUR ni smpi rambut atas kepala gugur sama..rimas..rumah nampak kotor..RAMBUT GUGUR ni jangan dipandang ringan..lagi2 bila ada anak kecik..alisha suka mengutip..tau2 je rambut ada dalam mulut dia..mujur tak tercekik..itu belum masuk RAMBUT GUGUR yang ada atas bantal, dalam bilik air, melekat atas mainan anak2..dalam makanan pun ada..huargghhh..tension u allsss!! Stresss!! Dengan suami pun segan dengan RAMBUT GUGUR merata-rata tempat apa ntah lg dengan tetamu yg berkunjung kat rumah wpn tetamu jumpa sehelai je rambut atas lantai..wpn tetamu tu mak sndri..I malu..hoho..


Saya dah cuba mcm2 produk untuk selesaikan masalah RAMBUT GUGUR saya..semua hampeh..kalau ada pun yang berkesan, produk tu buat kulit kepala gatal pula..saya cakap dengan suami, kot2 lah dia suka bini dia botak, boleh selesaikan masalah RAMBUT GUGUR kan..tp dia suka rambut saya panjang..


Sampailah Hi-O keluarkan SYAMPU MARINE ESSENCE dimana SYAMPU MARINE ESSENCE ini berasakan garam buluh..wahh..menarik kan..sebelum cuba SYAMPU MARINE ESSENCE tu sy siasat habis2 kandungannya..




Yang buat saya tertarik dan jatuh cinta dengan SYAMPU MARINE ESSENCE ni ialah kerana ia tidak mengandungi PARABEN dan SLE/SLES..tahu tak bahan kimia PARABEN DAN SLE/SLES ni ada dlm pencuci tandas dan pencuci baju?bahan kimia PARABEN DAN SLE/SLES ditambah dalam dalam kebanyakkan (semua agaknya)syampu sebagai agen pembuih..lagi byk buih, lagi byk kandungan bahan kimianya..Patot lah pakai syampu terkenal dipasaran pun tak menyelesaikan masalah saya..apa taknya 'sabun cuci tandas' letak atas kepala..patot lah semakin  terang dahi ni..lepas tu kita salahkan anak kuat menyembur air liur..punca ibu rambut gugur..padahal anak nak tumbuh gigi..hehe..kan selalu org2 tua kata gitu kan..rambut ibu akan gugur kalau anak main air liur..heran ya, kenapa perlu rambut ami yang gugur..kenap rambut babah tak kena kan..hehe

Berbalik pada cerita saya tadi, saya pun guna lah SYAMPU MARINE ESSENCE selama seminggu..perubahan PERTAMA, saya perasan banyak anak rambut mula tumbuh..masa tu hepi..siap tunjuk pada suami..bangga..hehe..


Perubahan KEDUA saya rasa segar dan kulit kepala tak gatal lagi lepas guna SYAMPU MARINE ESSENCE..segar sgt..baunya wangi..menyenangkan..ditambah mandi pakai sabun marine essences pulak tu..top to toe rasa dibelai..macam di spa..best betul..ada satu hari tu sakit kepala..balik dari kerja terus mandi dan syampu kepala dengan SYAMPU MARINE ESSENCE. .hilang rasa sakit kepala..memang power lah!!!


sebab KETIGA saya suka dengan 
SYAMPU MARINE ESSENCE kerana senang nak bilas..jimat masa..lepas tu rambut senang nak urus..tak kusut..mandikan aira pun senang..budak umur 3 tahun mana boleh kita mandikan dia lama2 kan..tak reti duduk diam dalam bilik air sebab sibuk nak main..dengan SYAMPU MARINE ESSENCE semua cepat..bilas, lap dan keringkan..kalau aira tak nak sikat rambut pun takpe..hahaha..

Lepas sebotol penggunaan SYAMPU MARINE ESSENCE  dah kurang RAMBUT GUGUR !! Yang paling ketara atas bantal lah..dah kurang..ada sehelai dua je..kemudian masa mandi..masa tarik2 rambut, yang ada kat jari sehelai dua je..sebelum tu segenggam! Macam orang sakit lukimia pulak..saya perhatikan bilik air..memang kurang sangat RAMBUT GUGUR..boleh kira..kalau tak, macam nak tersubat lubang bilik air tu..ntah hantu jo-on mana punya rambut tersekat kat situ kan..hahaha..

Saya ada uban..tp sekarang mcm dah tak ada..akar rambut dah sihat barangkali :) saya memang hepi sangat lah dgn kesihatan rambut saya sekarang..suami saya ke korea siap bawa bekalan sebotol SYAMPU MARINE ESSENCE..dia pun tak nak dah pakai syampu yang ada PARABEN dan SLE/SLES..lelaki botak nampak tua katanya..pendapat saya pun macam tu jugak..botak fesyen lain citer..ini botak yang ada pulau2 ni..mmg nampak tua okeh..


Saya syampukan aira (usia 3 tahun) guna SYAMPU MARINE ESSENCE juga sebab rambut dia bercabang dan kering..sekarang dah elok masalah bercabang dan kering pada rambut aira..saya tengok balik kandungan syampu kanak2 yang ada, semua ada PARABEN dan SLE/SLES!! Sekarang dah berhenti guna syampu masyhur dipasaran ni..saya pilih SYAMPU MARINE ESSENCE sahaja..


Apa saya buat dgn syampu2 masyhur tu? Buat cuci tandas lah..apa lagi..kan kandungan syampu tu sama je apa yang ada dalam pencuci tandas..bezanya syampu tu wangi je lebey and guess what, my toilet bowl shine like new!! Ada extra wangi..patotlah kepala saya pun hampir2 nak shine jugak..hmm..mujur dah ada penyelamat..SYAMPU MARINE ESSENCE my hero..memang power..memang besssttttt!!!kawan saya yang dah cuba 
SYAMPU MARINE ESSENCE pun merasai keberkesanannya..cubalah!!!


*Beli 3 botol dan nikmati diskaun hebat.
sebotol (250ml)
RM33.00 (semenanjung Malaysia)

Loves,
Zura:  010-5136306 (1Malaysia)
Nurul:  019-6520391 (Putrajaya/KL)
Jaja:  016-8702045 (Sabah/Sarawak)
Zana:  013-3059549 (Klang/Banting)
Azera:  012-3066489 (Shah Alam)
Rose:  012-4655975 (Seremban)
Halimah:  012-3565916 (Meru/Kapar)
Ida:  012-5332026 (Kedah)
Hasma:  019-9178408 (Terengganu)
Ahlia:  010-7998296 (Sabah)
Siti:  016-8702045 (Sabah/Sarawak)
Waina:  019-3305194 (Damansara/Petaling Jaya)
Izu:  0123574732 (Teluk Intan/Langkap/Bidor/Sungkai)

Sheena:016-8297972 (Sabah)

No comments:

Post a Comment