Thursday 13 October 2011

MAHARANI - UNTUK KEREMAJAAN DALAMAN

Apa itu MAHARANI?

Maharani berasal dari Dinasti Tang. Herba Maharani ini juga dikenali sebagai Te Zhi Bai Feng Wan, bai feng wan bermaksud pil merak putih, manakala Te Zhi adalah sempena nama Maharani yang mengamalkan pil ini.


Pil ini di rekodkan kemudiannya sebagai ilmu dan rahsia kecantikan awet muda yang terhebat pada zaman Dinasti Ming .Waktu itu, ia hanya digunakan oleh keluarga maharaja sahaja.Kemudiannya , Syarikat Tong Ren Tang yang berpusat di Beijing telah mendapat hak menjaga rahsia ramuannya lebih 350 tahun yang lalu. Dengan memegang prinsip~tidak akan menjimatkan tenaga pekerja walaupun proses pembuatan merumitkan~tidak akan menjimatkan bahan mentah walaupun berlakunya peningkatan harga.


Kini dengan 10 institut kajian, 900 pakar perubatan dan pengkaji dan lebih 1400 pekerja , syarikat ini telah menerima pelbagai pengiktirafan dan didaftarkan sebagai 'trade mark' di lebih 50 negara.


Di Malaysia ia ditubuhkan pada 30 Ogos 2002 dan di rasmikan oleh Menteri Kesihatan waktu itu, Dato' Chua Jui Ming.Herba Maharani, iaitu juga dikenali dengan nama produk China “Beijing TongRenTang Te Zhi Bai Wan”.

 
Pengambilan Herba Maharani boleh membantu masalah kitaran haid yang tidak normal.


Ia mengandungi ayam hitam halal(Gallus Gallus Domesticus), Cornu Cervus Nippon dan herba-herba tradisional China seperti ginseng, Concha Ostrea Gigas, Radix Angelica Sinensis dan sebagainya. Bahan utama produk iaitu Gallus Gallus Domesticus dan Cornu Cervus Nippon memperkuatkan hati, ginjal, menambahkan darah dan tenaga batin.

Menggabungkan 16 jenis ramuan bernilai dengan pati ayam hitam sebagai ramuan utamanya.Produk Keluaran Beijing TongRenTang- TongRenTang merupakan tanda perniagaan yang bersejarah melebihi 300 tahun- Merupakan pembekal tunggal ubat-ubatan kepada kerabat Maharaja semasa Dinasti QingTongRenTang Te Zhi Bai Feng Wan diperakui sebagai “Produk Terkenal di China” pada tahun 1994.

Diiktiraf sebagai “Spesis Ubat Herba yang Terpelihara” pada tahun 1998, mendapat pengiktirafan Halal oleh Pertubuhan IFANCA (China Islamic Association, Badan Islam Luar Negara yang diiktiraf oleh JAKIM).



Fungsi-fungsi:

1) Melancarkan peredaran darah dan menyelaraskan kitaran haid yang tidak teratur dan masalah ketidaksesuaian semasa tempoh haid, menyembuhkan senggugut.

2) Menyelesaikan masalah kronik wanita dan gadis remaja (senggugut, keputihan, peredaran haid, usaha mengelakkan kemandulan dan lain-lain)

3) Rawatan helba (naturally) yang menggalakkan kesuburan wanita

4) Menyihatkan tubuh badan, mengurangkan keletihan- meningkatkan sistem imunisasi, menguatkan kaki dan tanganmenyerlahkan wajah berseri dan awet mudamerupakan ubat gantian untuk jamu-jamu, ubat periuk semasa berpantang-menyuburkan badan selepas bersalin, mengecutkan rahim dengan cepat.

5) kepada yang belum berkahwin sangat digalakkan untuk kulit yang cantik, kelancaran haid, sentiasa bertenaga, meningkatkan metabolisma dengan kelancaran darah keseluruh badan dll.

6) merupakan 'ubat seks' untuk wanita, kenikmatan luar biasa kepada kedua belah pihak..(menghasilkan daya kemutan yang sangat dasyat, sehingga suami boleh teringat-ingat sang isteri)

7) Bagi wanita yang hampir monopous, ia menguatkan tulang, menguatkan daya tahan badan dari penyakit..


Sesiapa yang sudah memiliki Premium Beautiful, amatlah digalakkan mengamalkannya. Kombinasinya sangatlah berkesan luaran dan dalaman.


Cara pengambilan Herba Maharani:

Jika period tidak tetap & menghadapi masalah ketidakselesaan (senggugut, keputiihan, sakit pinggang), anda perlu menguatkan badan terlebih dahulu.


1) Anda boleh mengambil Herba Maharani pada hari ke-6 period, 1 atau 2 biji bola kuning sehari & berterusan sehingga period yang seterusnya pada bulan depan.

2) Berhenti sementara sewaktu kedatangan haid & sambung balik mengikut cara yang sama pada bulan depan apabila darah haid sudah bersih.


3) Anda haruslah berhenti mengambil Maharani sewaktu kedatangan haid kerana badan sedang menyingkirkan darah pada masa ini & nutrien Maharani tidak dapt diserap dengan sepenuhnya.


Cara Pengambilan:


1) Disyorkan - (1/2 bola)-setiap hari sebelum makan atau sebelum tidur (semasa ketiadaan haid.)


2) Dos pengambilan Maharani: 1 biji bola kuning (= 50 pil hitam kecil).

    Walaubagaimanapun, oleh sebab kebanyakan herba tradisional China bersifat panas, jadi untuk mereka yang mudah mengalami kepanasan badan (sakit kerongkong, pertumbuhan jerawat) semasa makan Maharani;



    cara-cara alternatif yang berikut disarankan:


    1. Mengambil minimum 25 biji pil hitam sekali sehari


    2. Minum lebih banyak air


    3. Minum air garam sewaktu makan Maharani


    4. Elakkan makanan goreng, makan bersifat sejuk seperti salad, buah tembikai dan teh (mengandungi kafein) semasa makan Maharani


    RM88.00 sekotak
    +
    RM7.00 postage

    Untuk penghantaran PERCUMA, hubungi kami yang berdekatan dengan anda:
    Zura:  010-5136306 (Putrajaya/Klang/Shah Alam/Banting)
    Jaja:  016-8702045 (Kota Kinabalu, Sabah)
    Zana:  013-3059549 (Klang/Banting)
    Azera:  012-3066489 (Shah Alam)
    Rose:  012-4655975 (Seremban)
    Erny:  018-3139735 (Seremban)
    Haslina: 010-4009492 (Senawang)
    Halimah:  012-3565916 (Meru/Kapar/Klang)
    Hasma:  019-9178408 (Kuala Terengganu)
    Ahlia:  010-7998296 (Kuala Penyu, Sabah)
    Siti:  016-8702045 (Kuching, Sarawak)
    Waina:  019-3305194 (Damansara/Petaling Jaya)
    Izu:  0123574732 (Teluk Intan/Langkap/Bidor/Sungkai)

    Sheena:016-8297972 (Sabah)

    No comments:

    Post a Comment