Sunday 1 September 2013

PILIHAN DITANGAN ANDA

Biozone, ohhh Biozone..

Rupanya masih ramai tak tahu apa benda Biozone ni..nama macam pernah dengar..macam bunyi Bioaura..tapi ini Biozone..apa tu Biozone? Tak sama ke dengan Bioaura?

Tak sama lah :) nama depan je sama..bunyi bio bio..Bioaura PENAPIS AIR..Biozone PENAPIS MAKANAN..penapis makanan??? Ishh..pelik2 lah Hi-O ni..makanan pun nak tapis ke? Macam mana nak tapis??? Nak lenyek2 ke? Nanti jadi baby food pulak..hehehe..

Ada jugak yg cakap kat saya..basuh, rebus je sudah..hilang semua kuman..guna lah air garam..bersih..dah boleh makan..tak payah pakai alat canggih2 ni..hemoookkk..gitu dia kata kat saya..well, saya hormati pandangan dia..mungkin dia tak tahu apa yang sy tahu dan tugas saya untuk beritahu semua..so, jangan segan silu untuk share artikel sy ni ya..

Kita semua sedia maklum dan tahu kepentingan untuk menapis air sebelum minum..sebab kita tahu DALAM air ada partikel halus yang perlu ditapis..contohnya karat, klorin, kuman..atas kesedaran ini lah kita pun pasang penapis air kat rumah..Bioaura ada, Diamond ada, Kaydan ada..macam2 jenama ada dan semuanya bagus..

Sama juga halnya dalam makanan..dalam makanan kita ada terkandung TOKSIN yang tak boleh keluar dari makanan dengan hanya cara rebus, basuh atau rendam dengan air garam..kita ambil contoh ayam..

Penternak ayam, dalam cara apa sekalipun, akan beri antibiotik pada ayam ternakan mereka..samada mereka suntik, atau beri melalui dedak yg dimakan oleh ayam atau air minuman..antibiotik ini adalah untuk memastikan ayam ternakan sihat dan tidak mudah mati dijangkiti penyakit..ada juga penternak beri hormon..supaya ayam gemok cepat..

Bahan2 ini semua masuk dalam ayam dan tak boleh dinyahkan dengan cara basuh, rendam dlm air garam atau rebus..ianya perlu dikeluarkan dengan teknologi seperti Biozone..kalau kita tak keluarkan antibiotik dan hormon yg diberi pada ayam, dan kita makan terus, ianya akan beri kesan buruk pada kesihatan kita..itu sebab org zaman sekarang mudah dapat penyakit seperti kanser walaupun keturunan keluarga tiada pengidap penyakit kanser..lepas tu badan kita susah nak sihat walaupun makan macam2 antibiotik..sebab apa?sbb kita dah makan terlalu banyak antibiotik melalui ayam dan daging..ini dipanggil rintangan antibiotik..pastu berubatlah dengan macam2 ubat..tak jugak baik..macam mana nak baik..badan dah penuh toksin dan kebal dgn antibiotik..selain tu, perasan tak yg kita cepat gemok? Itu semua sbb hormon yang ada dalam ayam lah..kitapun sama jadi montel mcm ayam..hohoho..

Dengan adanya teknologi seperti Biozone, sekarang kita sudah ada cara untuk keluarkan semua toksin, antibiotik dan hormon yang ada dalam makanan kita..Biozone bukan setakat mengnyah toksin dalam ayam daging tapi boleh juga digunakan untuk bersihkan sayuran dan buah-buahan yang telah disembur dengan racun perosak, makanan laut yang telah dicurah bahan kimia fomerlaid utk memastikan ikan, sotong semua tak mudah busuk bila smpai daratan, dan boleh digunakan utk hilangkan bau peti sejuk!

Artikel saya sebelum ini ada video ujikaji yg sy buat terhadap ayam..kali ni sy post pula gambar ujikaji yg telah sy buat terhadap ayam juga baru2 ini utk membuktikan bahawa ayam yang luaran bersih tidak semestinya bersih di dalam..

Ayam ini saya beli di Tesco Nilai untuk buat bubur nasi Alisha..bersih orang Tesco tu siang ayam ni..memang bersih..saya puji..

Lepas defrost, saya cuci semula ayam bersih2..dan masukkan ayam ke dalam bekas stailess steel untuk tujuan di 'ozon'kan..owh..lupa nak ckp, Biozone ni menggunakan teknologi ozon untuk keluarkan toksin dalam makanan..nnt saya kupas kebaikan ozon dalam kehidupan kita dalam artikel yang lain..

Ayam yang dah terendam dalam air tu sy ozonkan selama 30 minit..senang je nak buat..pasang Biozone, masukan rod seramik dlm bekas yang ada ayam td dan 'on' biozone..tinggalkan je..tak payah tunggu..nanti mesin Biozone tu off sendiri lepas 30 minit..sementara tu, saya g lah basuh kain dan tanak bubur Alisha..

Belum pun 30 minit, toksin yg keluar membuih mcm ni..


dan terus membuih..


Lepas 30 minit, ini lah hasilnya..





Tuan2, puan2, klu basuh dengan air garam atau rebus, pernah tak nampak benda cmni keluar? Klu rebus sy rasa ada..benda ni yang melekat kat tepi periuk..tp tak keluar banyak mana pun..bayangkan klu tak ozonkan makanan selama ni? Berapa banyak jelly ni yg kita dah makan??? Dan jelly ni klu dibakar tak reput..malah semakin keras..mcm batu!untuk makluman jelly ini akan melekat dalam usus dan TIDAK BOLEH DIKELUARKAN MELALUI PEMBUANGAN NAJIS!!!


Kalau kita nak masak ayam goreng, tak kan nak rebus dlu ayam untuk buang toksin kan..baik buat sup..ehehehe..dan kalau ada yang kata, baik KFC, McDonald, Kenny Rogers guna Biozone ni kat kedai mereka, at the first place kamu sndiri pun tak guna..kenapa nak suruh orang guna..kan itu semua fast food??dah namanya fast food, takde makna nya makanan sihat..kalau mereka ozonkan hidangan mereka sekalipun, tetap tak guna..sbb mereka memang guna banyak bahan pengawet agar makanan mereka tahan lama..fast food kan..kann :)

Bukan kah makanan sihat, bersih dan berkhasiat itu ada di rumah??tak pernah dengar lagi 
makanan sihat, bersih dan berkhasiat itu ada kat fast food restaurant atau mana2 kedai makan :)

Saya hanya berkongsi benda baik dengan pembaca semua..saya buat insurans juga tuan2,puan2..kos perubatan semakin meningkat..hospital kerajaan pun dah tak mampu nak tanggung kos ubat yang mahal..akhirnya kita kena rujuk hospital swasta juga..klu takde duit??? Xkan nak biar sakit menderita smpi Allah cabut nyawa???

Ayam tu kemudian saya rebus..dan carik2 lalu dimasukkan dalam bubur alisha..periuk rebusan ayam bersih! Tak ada apa yg melekat didinding periuk!

Pd sy, lebih baik kita invest sedikit duit dan mula jaga pemakanan kita..teknologi sudah ada..lebih baik mencegah dari mengubati..kos mengubati jauh lebih mahal dari beli Biozone ni..untuk memudahkan dan membantu pelanggan, saya menerima instalment bulanan..harga tanpa faedah..malah sy beri free gift..bagi pelanggan yang beli tunai, saya akan bg diskaun supper dupper crazy dan free gift :) ini adalah galakkan agar semua mula jg pemakanan dan kesihatan masing2..

Pilihan ditangan anda..buat lah pilihan bijak..sayangi diri dan keluarga :)


Loves,
Zura:  010-5136306 (1Malaysia)
Nurul:  019-6520391 (Putrajaya/KL)
Jaja:  016-8702045 (Sabah/Sarawak)
Zana:  013-3059549 (Klang/Banting dan kawasan sekitar)
Azera:  012-3066489 (Shah Alam)
Rose:  012-4655975 (Seremban)
Halimah:  012-3565916 (Klang - Meru/Kapar dan kawasan sekitar)
Ida:  012-5332026 (Kedah)
Hasma:  019-9178408 (Terengganu)
Ahlia:  010-7998296 (Sabah)
Siti:  016-8702045 (Sabah/Sarawak)
Waina:  019-3305194 (Damansara/Petaling Jaya)
Izu:  0123574732 (Teluk Intan/Langkap/Bidor/Sungkai)
Sheena:016-8297972 (Sabah)

No comments:

Post a Comment