Thursday 22 January 2015

TESTIMONI - KOPI MINERAL UNTUK HB RENDAH

Kali ini saya nak berkongsi testimoni HB rendah daripada seseorang yang mempunyai masalah buah pinggang..

Saya tak pasti apa kaitan masalah buah pinggang dengan HB rendah secara klinikal, tetapi menurut customer saya ini, HB dia rendah sejak dia ada masalah buah pinggang. Masalah buah pinggang yang dihadapi hingga perlu menjalani dialisis..

satu hari saya update status di FB berkenaan masalah HB rendah saya kerana mengandung selesai selepas amalkan minum kopi mineral (kopi garam buluh)..customer beritahu saya dia hendak cuba sebab HB rendah menyukarkan dia untuk buat aktiviti harian..HB rendah buat dia kurang oksigen dan rasa macam nak pitam..

saya beritahu dia dengan jujur, saya belom ada testimoni HB rendah disebabkan kerosakan buah pinggang dan saya sedar, pesakit buah pinggang tak boleh makan minum sebarangan..jadi saya nasihatkan dia supaya untuk cuba minum 1 sachet 1 hari mineral coffee dahulu..testing orang kata..

selepas beberapa minggu, customer hantar print screen blood test dia..masa saya terima tu, berdebar juga jantung..sbb dia tak beritahu naik atau turun..lepas dah tanya, rupanya naik dari 7.9 ke 9.8
Saya bersyukur sangat..walaupun tak naik sampai 11, tapi sekurang-kurangnya naik ke 9..sikit lagi nak ke paras normal..patotlah sy tengok wall FB dia cergas ke sana sini..hehehe

Macam mana ya kopi mineral boleh bantu naikkan HB sedangkan ada orang kata kopi tak bagus???kononya kafein akan halang mineral daripada diserap oleh badan..tapi, bila baca testimoni ni, elok pula kan..begini.......
Kafein adalah bahan kimia semulajadi (natural chemical) yang kebiasaanya ada dalam biji kopi, daun teh, koko (yang digunakan untuk buat coklat dan minuman seperti milo,hot chocolate dan seumpamanya) dan juga cola (bagi minuman ringan/gas)..

Kafein bertindak seperti 'stimulant' dimana kafein membuatkan kita merasa lebih peka dan bertenaga..banyak kebaikan kafein sebenarnya..boleh google untuk dapatkan maklumat lanjut..

Walau bagaimanapun, kafein juga akan mengeluarkan sedikit mineral dari tubuh badan bersama air kencing..pernah tak minum nescafe dan bila buang air kecil berbau nescafe?itulah 'kerja' kafein yg kita minum..

Oleh kerana itu, ibu mengandung dan kanak2 yg sedang membesar tak di galakkan untuk minum atau makan bahan berkafein..bimbang mineral tidak diserap oleh badan sepenuhnya..

Hal ini tidak akan terjadi jika minum #kopikurus #mineralcoffee..ini adalah kerana dalam mineral coffee ada GARAM BULUH..garam buluh mempunyai 77 jenis mineral yang mengurangkan 'drain effect' oleh kafein..malah ada mineral tambahan di dalamnya seperti magnesium..

Antara keunikkan lain mineral coffee @ kopi mineral:

1) ia tidak menggunakan gula biasa/creamer sebagai pemanis, tetapi menggunakan menggunakan pemanis non-nutritif yang 200 kali lebih manis dari gula namun tidak mengandung kalori iaitu gula yang boleh di minum oleh orang diabetis seperti produk PalSweet, NutraSweet, Equal atau Canderel.

2) tidak mengandungi bahan pengawet tiruan

3) garam buluh yang terdapat dalam kopi mineral adalah beralkali tinggi yang akan meneutralkan asid dalam perut..

Gastrik terjadi apabila asid dalam perut bertambah pekat dan bila ia terjadi,otak akan memberi arahan kepada badan supaya menurunkan kadar metabolisma..turunnya kadar metabolisma badan akan menyebabkan kita tetap gemok walaupun berlapar..

Pengambilan kopi mineral yang bersifat alkali mengurangkan asid dalam perut lalu meningkatkan kadar metabolisma badan..oleh kerana kopi mineral membuatkan kita merasa kenyang,kita xkan rasa seperti nak makan..itu sebab lah kopi mineral juga dikenali sebagai kopi yang menguruskan badan..
semoga customer saya ini terus diberikan kesihatan yang baik oleh Allah SWT..

Sekotak (20 sachet) - RM26.50 ) semenanjung
2 kotan - RM50 tidak termasuk pos
COD hanya pada hujung minggu

Hubungi kami untuk pembelian:
Azura Mn: 010-5136306 (Putrajaya/Klang/Shah Alam/Banting/KLIA/Sepang/Salak Tinggi/Nilai)
Noor Izuwati Abdul Wahab: 012-3574732 (Teluk Intan/Perak)
Jaja: 016-8702045 (Kota Kinabalu/Sabah)
Ahlia Maysara:014-5720102 (Kuala Penyu/Sabah)
Nevia: 016-8458087 (Sabah)
Xana: 013-3059549 (Klang/Banting/Kapar/Meru/Pelabuhan Klang)
Azera Mohd Nor: 012-3066489 (Shah Alam)
Sall RozaiReen:019-6979239 (Klang/Banting/Putrajaya)
Rose Zubaidi: 012-4655975 (Seremban)
Erny Sariza: 018-3139735 (Seremban)
Jue Jehor:018-2700326 (Seremban)
Haslina Hasnawi: 010-4009492 (Senawang)
Yann:0111-5416008 (Kulai/Johor)
Ila: 012-2794290 (Telok Panglima Garang/Sijangkang/Klang/Banting)

4 comments: