Friday 27 July 2012

$$$$ BOLEH BUAT JADI SAKIT KEPALA!!!

Alhamdulillah..sudah 6 hari kita berpuasa..Ramadhan bukan sahaja bulan untuk kumpul saham di akhirat tapi juga bulan rezeki bagi kebanyakkan kita..ada yang berniaga di bazzar ramadhan, ada yg jual kuih raya, ada yang jual baju raya..macam2 dilakukan untuk tambah pendapatan..

Bukan bulan-bulan lain tak dapat cari duit extra..cuma bila di bulan ramadhan, peluang untuk kaut keuntungan adalah lebih besar..bila habis ramadhan, panjang umur kita akan jumpa syawal..bila syawal menjelma, macam2 perkara nak guna duit banyak..biasanya, org kita akan ambil kesempatan di bulan ramadhan utk jana pendapatan..

nak harap duit gaji mmg takde harapan lah..



bulan-bulan biasa, expenses kita mungkin biasa-biasa saja..bila tiba syawal, mungkin belanja akan naik mendadak..dapat pulak syawal tahun nih hampir di penghujung tahun..bila dipenghujung tahun, banyak pulak komitmen lain yang perlu difikirkan seperti renew roadtax dan insurance kete, nak bayar cukai pendapatan dan macam2 lagi..

klu gaji RM3,000 sudah dikira sebagai miskin bandar, apa tah lg yg berpendapatan kurang dari itu..basically, monthly expenses kita beh kurang gini:



sejujurnya, yg bab susu dgn pampers anak, tak dapat dah RM50 sebulan..RM200 klu guna pampers..kereta second mungkin boleh dapat RM400 sebulan..klu tak dlm RM500-RM600 juga..

klu kita tengok betul2, belanja tuh pun dah terlebih dari pendapatan..inikan pulak dengan belanja hujung tahun seperti yang saya nyatakan sebelum ni..

Persoalanya..sampai bila nak kais pagi makan pagi?sampai bila nak cukup2 makan?sampai bila????

jimat???banyak mana kita sudah berjimat???bagaimana pula dengan simpanan???utk anak2 dan hari tua kita???

orang lain dah terbang ke bulan, kita nih masih terkebil2 makan asap roket..

ya, klu fikir pasal $$$$, sampai kiamat sakit kepala tak habis..tp tak kan lah nak biar saja..kenalah buat sesuatu..betul tak???

nak buat sesuatu tp tak pasti nak buat apa..nak berniaga, tak ada modal..nak buat part time tak ada masa..macam2 kekangan..

mahu jana pendapatan sehingga 4 angka dengan hanya sekali modal???boleh buat dari rumah tanpa mengganggu masa rehat anda..kerja sambilan paling mudah tapi menguntungkan!!!!

Beri saya 30 minit masa anda dan anda akan tahu rahsianya..


Call/SMS/WhatsApp:

010-5136306
Azura MN

No comments:

Post a Comment