Tuesday 12 June 2012

PREMIUM BEAUTIFUL - MUDAH DAN SELESA

Time cuti sekolah ramai pasangan  ambil kesempatan untuk mengadakan majlis perkahwinan..nescaya tak lama lepas tuh bakal menimang cahaya mata pulak kan..hehehe..

kaum ibu yg melahirkan anak, tak kira bangsa, pasti akan menempuhi tempoh berpantang..beza cuma tempoh masa dan cara berpantang..

amalan pemakaian bengkung adalah satu tradisi orang melayu dari zaman dlu lagi..memakai bengkung dalam tempoh berpantang dipercayai dapat mengekang badan dari dimasuki angin, membetulkan kedudukan rahim, mengembalikan bentuk badan & mcm2 lg..

orang dlu2 pun sedar akan kepentingan berbengkung nih..tp kenapa amalan berbengkung nih semakin dilupakan dan kurang diminati oleh kaum ibu???

puncanya ialah LECEH & RIMAS..

Jom kita tengok bengkung org dulu2..


Cara lilitan ini lah yang saya guna untuk ikat bengkung masa berpantang anak pertama dlu..turun temurun dari mak..yg tolong ikat ialah mak bidan lepas mengurut saya..dah siap urut seme, pakai bengkung nih..ketat, padat..mmg sedap..rs peranakan diampu kemas..tp klu nk g buang air, ya Allah..seksa..dapat lak tandas cangkung..nak tak nak kne bukak bengkung tuh..klu dah asik bukak, lilit, bukak, lilit, lelama rimas nak pakai..leceh..adakalanyer tak sempat bukak..wee wee situ jugak..hehehe..klu tahan kencing kang batu karang pulak kan..ekekekeke..

klu ikut cerita mak, dlu dia pantang sorang2 sebab abah askar..jarang ada rumah..jd, cara dia nk ikat bengkung cara nih ialah, dia ikat hujung kain kat kepala katil dan lilit badan dia sndri..pusing, ikat, pusing, ikat..jenuh!!!dapat pulak cuaca sekarang nih panas..lagi lah rasa tak selesa nak berbengkung kan..

dan lama kelamaan amalan berbungkung nih pun dilupakan..kebaikan berbengkung pun terus ditengelami arus pemodenan..

Jangan lah begitu kan..benda yg baik kita patut teruskan..tp dengan cara moden juga..sekarang kita sudah ada cara yg lebih mudah dan selesa untuk meneruskan amalan berbengkung ini..

Pakai lah Premium Beautiful (PB)..
apa kebaikannya??let's check out!!!

Untuk Kesihatan
- Memperbetulkan aliran darah dalam tubuh.
- Meningkatkan kadar metabolisma.
- Memperbetul dan memulihkan sistem pernafasan.
- Mengelakkan pertumbuhan bakteria.
- Mengeluarkan peluh asid.
- Mengurangkan kandungan asid dalam darah.
- Menghilangkan bau badan.
- Menghilangkan fungus dan kulat.
- Menghalang pembiakan sel kanser dalam badan.
- Mengekalkan kepanasan suhu badan.
- Menguatkan rahim.
- Mengelak dari masalah gastrik dan ulser.
- Mengatasi masalah tulang belakang.

Untuk Kecantikan
- Memudarkan/menghilangkan 'stretch mark' dan rekahan selulit
- Menegangkan kulit yang kendur dan perut mengelebeh
- Mengurangkan/menghilangkan 'back fats', 'arm fats', love handle fats'
- Membentuk badan lebih ramping dan menawan
- Membentuk payudara dan punggung menjadi montok


kalau bengkung traditional hanya memfokuskan bahagian badan sahaja, dengan PB, seluruh badan akan terjaga..

bagi ibu yang masih menyusukan anak, pinggang anda tak akan sakit kalau duduk lama..susu badan pun banyak!!!stretch mark akan pudar termasuk bekas jahitan pembedahan..perut gelebeh???settle..



Korset magik ini bukan sahaja akan mencantikan 'luaran' badan, malah dalaman badan dimana toksin akan dikeluarkan melalui peluh dan najis..badan akan terasa lebih ringan dan segar..

berbaloi untuk memilikinya..korset yang perlu ada bagi setiap wanita..kaum adam boleh lah belikan untuk wanita kesayangan anda sebagai tanda anda menghargai mereka..

Dapatkan diskaun sehingga RM400.00 dengan pembelian secara tunai/kad kredit..atau secara ansuran bulanan serendah RM50.00 tanpa FAEDAH!!!

Hubungi:

019-6632807

No comments:

Post a Comment