Thursday 28 June 2012

CEPATNYER MASA BERLALU

Pejam celik, pejam celik dah penghujung bulan Jun 2012..bulan depan anakanda Aira Batrisya dah masuk 2 tahun..bila tengok si kecik yang debab semakin besar, macam tak percaya pulak kita dah ada anak..

Aira Batrisya Balqis Mohd Nazif - 1 tahun setengah
Mengimbau kembali masa Aira dalam kandungan..dugaan hidup datang tak putus2..suami hilang kerja..gaji seciput..hutang menggunung..mkn roti cecah air milo jer..
hutang tak berbayar..makan tak menentu..huh..
pastu, dgn mengandungkan Aira lagik..yg paling best tak tahu pun 'big baby' sbb doktor tak cakap pun berapa berat Aira dlm perut..
masa tuh kita pun tak ada apa2 masalah nak bawa dia 40 minggu..tp biasalah muntah teruk dr first trimester smpi kandungan 7 bulan..first pregnancy lah katakan..so, nothing yg pelik lah kan..

masa mengandungkan aira - boleh letak pasu atas perot..ekeke..
Masa nak lahirkan Aira, kita sempat lagik men fesbuk..sakit perut ingat sbb tak makan..g ler masak bubur..tp setiap seminit sakit..pastu reda dlm seminit, sakit lik..kita bodo ms tuh tak tau itu tanda nak bersalin sampi lah darah kuar byk atas toto tempat kita baring..masa tuh kelam kabut call CC Ani (keje kat MITI) tanya apa nak buat..CC Ani relek jer suh kita mandi..siap2 seme.."lambat lg nk beranak tuh" kata dia..
Hasben masa tuh kat Klang..15 minit smpai KL balik..cayalah dia bawak kete (ms tuh merasa lah naik Merce - kete bos dia)..
Pengalaman dlm labor room pada 14 Julai 2012 selama 12 jam mmg takleh digambarkan dengan kata2..masuk pukul 8.00 pagi smpi kul 8.00 malam baru beranak..Allah jer tau sakitnyer camne..sempat ckp kat hasben "ini sorg jer tau"..hasben pun kata "yerlah"..ekekeke..

amacam???ada bran? :)
lahirkan 'big baby' bukan senang..nak pulak normal..first time saya tengok Aira, dlm hati dah nekad nak keluarkan Aira dari kepompong kesusahan..saya tak nak beban yg sy tanggung melarat smpai ke Aira..saya tahu hutang saya mengunung..dan saya mesti buat sesuatu CEPAT..supaya Aira dapat dibesarkan dgn serba sempurna..
Alhamdulillah..seperti yang dijanjikan oleh Allah SWT..setiap anak pasti ada rezekinya..dan bagi yang berusaha pasti ada ganjaranya..
Aira membesar bagai juara..saya pun dah bersedia utk masa depan dia..syukur juga kerana hasben pun dah dapat kerja dgn gaji yg sangat lumayan..bisnes pun semakin kencang..bila kita tempuh dugaan dengan sabar dan redha, ganjaran BESAR sudah pasti milik kita..insyallah..

Cinta hati saya :)
begitulah cepat masa berlalu..sedar tak sedar Aira nak dapat adik :) rezeki semakin bertambah..gembiranya hati nih tak tau nk tulis camne..
saya bangga dengan pencapaian saya sekarang berbanding dari 2 tahun dulu - makan roti cecah air milo hari2..
sekarang - order jer apa nak..beli jer apa suka..
saya sudah melangkah utk sesuatu yg lebih baik hari ini..dan akan terus melangkah utk sesuatu yg lebih, lebih dan lebih baik..

Anda???

Jangan takut pada cabaran kerana ia mendewasakan
Jangan takut pada dugaan kerana ia menaikan satu darjat



 Call/SMS/WhatsApp:
010-5136306
Azura MN

No comments:

Post a Comment