Tuesday 13 March 2012

MY SUCCESS STORY PART 2 - YEAY!AIRA HAVE HER OWN SAVING ACCOUNT

Sebelum kawin - tahun 2007
Saya cakap dengan bakal suami, saya bercita-cita nak buka 1 akaun simpanan untuk anak saya sejurus dia lahir..demi masa depan si comel, kata saya..


Lepas kawin - 2009
saya cakap benda yang sama dengan suami..saya nak buka satu akaun simpanan untuk anak saya bila dah ada anak nanti..

Dapat anak - 2010
Akaun simpanan tak buka pun..suami pun tak tanya kenapa tak buka lagi..padahal duit orang bagi masa dia lahir dan duit raya aira dah banyak..boleh aje kalau nak buka..tapi..suami tahu sebabnya..

sebab...

saya malu nak buka akaun anak guna duit pemberian orang..saya sebagai ibu RM50 pun tak mampu nak beri pada anak sebagai simpanan..duit untuk simpanan diri sendiri pun tak mampu..duit gaji dari kerja hakiki tak cukup..tiap bulan negatif RM800.00..kerana malu, ego, saya tak buka akaun simpanan untuk anak saya seperti yang saya cita-cita kan dari dulu..

Tapi..

saya tetapkan azam nak buka akaun simpanan anak dengan duit yang saya usahakan sendiri..

ALHAMDULILLAH..

2012
Lepas buat bisnes 9 bulan, saya buka 1 akaun simpanan untuk anak saya dengan RM700.00!!!



 
Mungkin sesetengah orang akan kata
"ala, ape yang nak dibanggakan..aku buka akaun simpanan anak aku beribu-ribu RM tak kecoh pun"
atau
"ishh..nak menunjuk ke apa nih"

Well, ada i kesah??inikan my success story..not yours..hehehe..

U don't know what i have been through for the last 4 years ago..the suffer, the pain and the tears..

This is my success story..this bisness really helps me to achieve my dream..this is only begining..more will come..

Daripada anda mencari nilai negetif daripada post ini, adalah lebih baik anda tanya pada diri sendri

"Apakah jenis 'simpanan' yang anda berikan kepada ANAK anda?"

Duit???
Insurans???
Hutang???

Tepuk dada tanya masa depan
zura
019-6632807

No comments:

Post a Comment