Monday 17 October 2011

BERAPA ANDA BOLEH SIMPAN SEBULAN??

RM550 - ansuran kete
RM350 - sewa rumah
RM400 - kad kredit
RM1,000 - hutang bank
RM40 - api/air
RM100 - toll
RM300 - minyak kete
RM500 - pengasuh/pampers/susu anak
RM300 - makan
RM200 - bill celcom

TOTAL:  RM3,690.00 sebulan

ini kos untuk sara hidup saya dan anak

hanya saya seorang mempunyai punca pendapatan tetap sebanyak RM2,919.00 sebulan

-RM771.00 ??????

'Langkah ini' saya ambil dengan penuh azam dan keyakinan..

PREMIUM BEAUTIFUL

telah beri saya EXTRA INCOME sebanyak 4 angka..

Bonus yang sy terima daripada perniagaan PREMIUM BEAUTIFUL sy buka perniagaan muffin..
beli oven, bahan2 basah dan peralatan dapur (tak payah pinjam bank/kawan/parents utk buka business ni)..

dan KINI

Selepas tolak belanja utk tampung kos sara hidup, saya masih ada lebihan RM1,300.00 sebulan

hasil daripada gaji + premium beautiful + muffin

saya merancang untuk lebih berjaya


::its better to have a dream to reach the stars..if we fall at least we already reach the sky::


Saya juga pernah melalui hari2 mendung dalam kehidupan..

tp tidak pula mencipta ALASAN

atau PASRAH dan REDHA sahaja dgn ketentuan



selagi bernyawa, pasti ada risiko/cabaran

::life is not about waiting for the storm to pass,its about learning how to dance in the rain::

sekarang, tanya pada diri sendri

BERAPA BANYAK ANDA BOLEH SIMPAN SEBULAN

untuk menempuh cabaran yg lebih HEBAT pada hari yang akan mendatang????

saya sudah BERMULA dan BERSEDIA

segala-galanya untuk keluarga dan anakanda tercinta



sms/call 019-6332807
i will share everything with you :)

No comments:

Post a Comment